1. Ana Sayfa
  2. Genel Haberler
  3. Koronavirüs Deri Döküntüsü Yapıyor Mu? Açıklama Geldi

Koronavirüs Deri Döküntüsü Yapıyor Mu? Açıklama Geldi

covidderi

Son zamanlarda koronavirüs tedavisi görerek hastanede yatan hastalarda, birtakım deri döküntülerinin meydana gelmesiyle beraber, bu durumun hastalığın yeni bir etkisi olup olmadığı merak edilmişti. Bu zamana kadar konuyla ilgili açıklama yapılmazken, Cerrahpaşa tarafından konuya ilişkin açıklama yapıldı. Koronavirüs deri döküntüsü yapıyor mu?

Koronavirüs Deri Döküntüsü Yapmıyor

Son günlerde deri döküntüsü haberlerinin ortaya çıkmasıyla beraber, birçok vatandaş bu durumunu koronavirüsle alakalı olabileceğini dile getirdi. Bu konu hakkında da Cerrahpaşa tarafından gelen açıklamayla beraber, hastalığın deri döküntüsü yapmadığı söylendi. Cilt Hastalıkları Uzmanı Doç. Dr. Zekayi Kutlubay’ın açıklamalarına göre deri döküntüsü başka bir konudan kaynaklanıyor.

Koronavirüs hastalarında meydana gelen deri döküntülerinin, koronavirüsle bir ilgisi olmadığını söyleyen Kutlubay, bu olayın aşırı kolonya ve dezenfektan kullanımından dolayı meydana geldiğini söyledi.

Stres İlaçları ve Dezenfektan Kullanımı Döküntü Yapıyor

Hastanede yatan 210 hastadan 52 tanesinde deri döküntüsü vakaları yaşanmaya başlayınca, bu durum kafa karıştırmaya başlamıştı. Hatta bu durumun hastalıkla ilgili olduğu da söylenince Kutlubay, konu hakkında açıklamalarda bulundu. Koronavirüse yakalanan hastaların stres yaşadığını ve buna karşılık kullanılan ilaçların döküntü yaptığını ifade eden Kutlubay, durumun koronavirüsle bir ilgisi olmadığını da söyledi. Ayrıca hastalığa yakalanmamak adına çok fazla dezenfektan ve kolonya kullanan hastalarda da bu durum yaşanırken, vücutta atan küçük pıhtılar da siyah yaralara sebebiyet veriyor.

Şuan için yeni hastalıkla ilgili yeni bir belirti bulunmuyor. Uzmanlar yalnızca ateş, öksürük ve gribal durumlarda hastalara test yapılması gerektiğini ve başka bir belirtinin olmadığını söylediler. Yani meydana gelen deri döküntüleri stresten, stres ilaçlarından ve aşırı dezenfektan kullanımından dolayı meydana geliyor. Ayrıca bu konu hakkında diğer hastanelerden veya hastalardan da herhangi bir görüş bildirilmedi.

Yorum Yap

Yazar Hakkında

Teknoloji Teknolojidir. Bana Aksini Söyletemezsiniz.

Yorum Yap